Összes oldalmegjelenítés

2012. július 8., vasárnap

Interjú a harmadik helyről rajtoló Schumacherrel


Michael Schumacher idén igazolta, hogy korábbi két mercedeses évéhez képest sikerült előrelépnie a kvalifikációs teljesítmény terén. Ennek köszönhető, hogy Silverstone-ban ismét az interjúszobában láthattuk őt. Na meg persze az esőnek, amelyben csupán egyetlen Q3-as kört tudott megtenni a köztes gumikon, az viszont parádésra sikeredett. A pálya első szakaszában még hideg gumikon összeszedett héttizedes hátránya ennek köszönhetően olvadt a kör végére kettő tizedre – ami máris igazolta, hogy Michael kitűnően és rendkívül gyorsan képes alkalmazkodni az efféle körülményekhez. De lássuk, miként is látta ő maga a szombati eseményeket, és mit vár a vasárnaptól!


Michael, mesteri esőmenőként ismertünk korábban. Hogy látod az esélyeidet egy esős versenyen?
Schumacher: Úgy gondolom, meglehetősen versenyképesnek tűnünk nedves körülmények között – úgy a köztes, mint az esős gumikkal. Ilyen szempontból nyilván örülnénk az esőnek. Izgalmas edzésünk volt ma, különösen a Q2: ott ugyanis rossz sisakrostélyt használtam, ami nem védett a felcsapódó víz ellen. Nem sokat láttam és a Beckettsben keresztbe álltam. Ez sem segített, de végül összeszedtük magunkat, és a megszakítást követően visszataláltunk a ritmusunkhoz. Nagyon boldog vagyok a harmadik hellyel. Ez remek a csapatnak és a fiúknak is, és köszönet érte nekik!

2001-ben pole-ban voltál itt, és háromszor nyertél is már. Mennyire volt nehéz a 60 perces megszakítást követően újra vezetni?
Schumacher: Elsősorban elismerésem a szurkolóknak, akik ilyen körülmények között is kitartottak mellettünk. Igazán különleges volt és meg is tapsoltam őket emiatt. Nyilván magunknak és másoknak is azt kívántuk, befejezhessük az időmérőt. Azok, akik kieshettek volna – Fernando és én –, örültünk, hogy van még egy esélyünk vezethető körülmények között próbálkozni. Ahogy a Q2 elkezdődött, már az is az elfogadhatóság határán volt, ha nem már kicsivel túl azon… Emiatt köszönet az FIA-nak, hogy helyesen döntöttek! Az egyetlen lehetséges és tökéletes időpontban függesztették fel az edzést. Újra vezetni nem volt nagy dolog számunkra. Sokkal rosszabb állni és várni, az sokkal megerőltetőbb, mint versenyezni, az autóban ülni és akcióban lenni. Számomra utóbbi egyáltalán nem volt bonyolult.

Mekkora nehézséget okozott a gumiválasztás?
Schumacher: Úgy vélem, dönteni csak az elején volt nehéz. De ha egy másodpercet vársz és megnézed, mit csinálnak a többiek, ez relatíve egyszerű. A végén világos volt, hogy a köztes gumikat választottam. Ideális esetben viszont több kört tudnánk menni vele egynél. Mivel ez volt a legutolsó kör, ami számított, és amiben nem szabadott hibázni, muszáj volt némi teret nyernem. Úgyhogy egy további körön további javulás és egy még jobb eredmény is jöhetett volna. De összességében jó érzés harmadiknak lenni. Ez egy jó rajthely, és a jó oldalon állok – függetlenül attól, milyen lesz az idő, hiszen ott van a nyomvonal, és az talán valamivel szárazabb is lehet, mint a belső vonal. Hogy holnap így lesz-e, meglátjuk, de én örülök ennek a felfedezőútnak.

Az egyik legemlékezetesebb győzelmed is esőben született. A pálya sokáig tartja a vizet és csak lassan szárad. Ebben van számodra kivetnivaló? És ez kiszámíthatatlanabbá teszi a versenyt, mint másutt?
Schumacher: Dicséret illet minden pályamunkást, aki elérte, hogy a pálya jó állapotba kerüljön. Valójában nem állt a víz a pályán, amikor újra kimentünk. Ez remek munka volt, a vasárnapra nézve is. Remélem, felkészültek erre akkor is, ha a biztonsági autó bejön. Ők mindent megtettek ma, ami csak lehetséges volt.

Megnézed holnap a verseny után a wimbledoni döntőt?
Schumacher: Mikor is lesz pontosan? Szívesen nézem, ha van rá időm, de úgy vélem, nem lesz.


Nem tartasz attól az időjárási körülmények és a pálya adottságai kapcsán, ez egy a biztonsági autó mögött lefutott unalmas verseny lesz?
Schumacher: Ha ez így lesz, akkor nézzük Federert és Murray-t!

Meglehetősen gyorsnak tűntél vizes pályán tegnap. Délelőtt már másként volt az idő alapján. Ez azt jelenti, hogy a Mercedes jobb esőben? Ha nem, miért?
Schumacher: A kérdés az, mennyi benzin volt a kocsikban délelőtt. Úgy gondolom, ez elméleti összevetés, mit láthattunk az időmérőn és mit délelőtt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése