Összes oldalmegjelenítés

2012. június 24., vasárnap

Egy dobogós interjú – Schumival!


2093 nap hatalmas idő. Olyannyira, hogy ez alatt még egy 91-szeres futamgyőztes is képes elfelejteni, mi is a teendő ilyenkor. Márpedig Michael Schumacher pontosan ennyi nap elteltével tért vissza az őt megillető helyre: a dobogóra. Persze földöntúli boldogságáról nem csupán a fotózáskor és az interjúszobában vétett apró bakija árulkodik. E nap különlegességéről ugyanis mindent elmond gyermeki öröme, valamint az a csillogás a szemeiben. Na és persze ő maga, mégpedig az alábbi interjúban.



Michael, üdvözlünk újra a Forma–1 dobogóján. Sokat előztél, mikor gondoltál rá, hogy összejöhet a dobogó?

Schumacher: A verseny végén egyáltalán nem gondoltam a dobogóra. Átmentem a célvonalon, és megkérdeztem a fiúkat, melyik pozíciót szereztem meg. Láttam Webber boksztábláját és nem sokkal a vége előtt a nyolcadik és hetedik helyet mutatta. Tudtam, hogy közvetlenül előtte vagyok. Aztán a fiúk mondták, hogy ’harmadik hely, dobogós vagy!’ Alig tudom elhinni! Ezt egyáltalán nem vártam. Ilyenkor elveszted a fonalat. A verseny utolsó fázisában igencsak elfoglalt voltam. Aztán ott volt Maldonado és Hamilton esete. Nyilván csak kettejüket kellett megelőznöm, mégis ekkor elvesztettem a fonalat.

Azt hiszem, ezek olyan pillanatok, amik visszahoztak a Forma–1-be.

Schumacher: Igen, az ilyen pillanatokat természetesen igazán élvezi az ember. Egyszerűen csodálatos érzés ilyen hosszú idő után ismét itt lenni. Párszor már elég közel voltunk, és most igazán különleges módon sikerült – egy olyan pályán, ahol nem egyszerű előzni. Ha ezek után még váratlanul a dobogóra is sikerül felkerülnöd, mint ma nekem, az egyenesen a legjobb. Ez még elégedettebbé tesz.

Beszéljünk az utolsó körökről. A vége előtt 16 körrel friss gumikat kaptál. A sárga zászlók miatt és egyáltalán az események alapján ez igazán izgalmasnak ígérkezett, nemde?

Schumacher: Igen. Fogalmam sem volt, hogy útban vagyok egy dobogó felé. Amikor átmentem a célon, nem tudtam erről semmit. De nagyon izgalmas volt egész idő alatt párharcokat vívni. Webber folyamatosan a váltómon volt, így miközben elöl is küzdenem kellett, folyamatosan figyelnem kellett hátra is. Izgalmas volt. Ezért is vagyok itt: szükségem van erre az izgalomra, és ezek a srácok igencsak izgalmassá tették a dolgomat, semmi kétség. Aztán a végén jött a hír a harmadik helyről. Ez egy igazán szép verseny volt, még akkor is, ha váratlanul.

Mindenek előtt váratlan, mert Te és Nico Rosberg és az időközben nem voltatok pontszerző helyen. A végén ő is nyert még egy-két helyet, és így hatodik lett. Mindkettőtök számára jó verseny volt.

Schumacher: Igen, elég későn döntöttünk úgy, hogy egy egykiállásos helyet kétkiállásos stratégiára váltunk. Ez azt jelentette, hogy a verseny végén még elég jók lesznek a gumijaink. Más versenyzők egy kiálláson voltak vagy már túlvoltak a második kerékcseréjükön, ezért végül küzdeni kellett velük, mert az abroncsaik már a végét járták.

Bizonyára örülsz a pontoknak…

Schumacher: Persze. Azt hiszem, alaposan kiegészítettem a pontszámaimat, hiszen eddig csak két egységem volt. Ezeknek a pontoknak így még inkább örülök.

Beszéljünk kicsit a jelenről és a múltról, valamint a kettő közti különbségekről. Szombaton még kritizáltad a gumikat, és azt mondtad, nem tudod kihasználni a potenciált. Úgy gondolod, a te képességeidet lekorlátolják?

Schumacher: Engedd meg, kérlek, hogy most csak a nap pozitív vonatkozásairól beszéljünk.
Ez az első dobogós helyezésed a Mercedesszel visszatérésed óta. Milyen érzés volt?

Olyan, mint amilyet elképzeltél, vagy teljesen más?

Schumacher: Nem tudom, mit mondtam akkor és mit nem. De tény, ez csodálatos érzés. Nemcsak dobogón állni, hanem a mód, ahogyan létrejött. Ez tökéletesen váratlan volt. Egész hétvégén egy nehéz versenyt jósoltam. A szombati időmérő végül igen nehéz lett. Elsősorban az én hibáim miatt. Egyszerűen csúcs, hogy ebből felálltunk és még a harmadik helyet is elhoztuk. A csapatot és engem is sokat kritizáltak, főleg az utóbbi időben. Ez a legjobb módja válaszolni a kritikákra. Kimentünk és teljesítményt raktunk az asztalra. Erre büszke vagyok. És nagyon hálás – na meg izgatott.

Érdekes dobogó volt. Mit gondoltál, mikor fent voltál és találkozták a két sráccal, akik téged követtek a Ferrarinál? És aztán persze ott volt még Andrea Stella is…

Schumacher: Épp ezen viccelődtünk. Andrea Fernando mérnöke, és egykor a miénk is volt. Bizonyos szempontból még rangsorban is vagyunk: a versenyző, akivel most dolgozik, első lett. Kimi akivel köztünk olgozott, második lett. Én meg harmadik. Ez vicces véletlen. De jó volt találkozni vele. Nagyszerű munkát végeztek. Még jól emlékszem azokra az időkre, és örülök Fernandónak és a csapatnak, hogy ilyen eredményt értek el. Fernando is mondott pár szép szót. Úgy gondolom, mindenki együtt érez velem és örül nekik.

Azt mondtad, a nyáron fogod eldönteni, miként folytatódjon a sportkarriered. Nos, a nyár elkezdődött – egy dobogóval. Változtat ez valamit 2013-on?

Schumacher: Nem hiszem, hogy bármikor is beszéltem erről az időről. És nyárról sem beszéltem soha. Bocsáss meg, de nincs semmi újdonságom a számodra. Adjátok meg az időt nekem, amire szükségem van, aztán meglátjuk!

Ha pénzt kéne feltenned a későbbi világbajnokra, Fernando Alonsóra fogadnál, vagy van még esélye Sebastian Vettelnek és Lewis Hamiltonnak?

Schumacher: A dolgok gyorsan változnak. Talán szívesebben tenném a pénzem saját magamra!

2 megjegyzés: