Összes oldalmegjelenítés

2012. augusztus 27., hétfő

Schumi: Az én legszebb helyem az otthonom!


Az ünnep közeleg. Michael Schumacher a hétvégén Spában 300. nagydíján áll rajthoz. Egy páratlan karrier újabb páratlan mérföldköve. E jeles alkalomból a német Bild interjúsorozatot közölt a Hétszeressel. A második részből megtudhatjuk, Schumi miként vélekedik jelenlegi és múltbéli vetélytársairól; elárulja, melyik a Hétszeres legkedvesebb trófeája; és mennyire ropognak azok a vén csontok egy-egy versenyt követően. De szóba kerül még a Facebook, az euró övezet és Szíria gondjai is; hogy végül érett példát kapjunk a család, az otthon és haza fogalmai közti különbségekről is.

Spában a háromszázadik versenyét teljesíti. Fussuk át még egyszer Forma–1-es tempóban az Ön karrierjét! A legnagyobb ellenfele?
Schumacher: Volt egypár, de csak egyetlen egy maradt egy bizonyos szint felett. Senki mást nem tiszteltem annyira a pályán és azon kívül, mint Mika Häkkinent. Vele mindig távolságtartóan, ésszel és fair módon küzdöttünk.

A legszebb serlege?
Schumacher: Természetesen a világbajnoki trófea.

Van belőle hét.
Schumacher: Igen, persze. De nekem van egy eredeti bajnoki serlegem.

És a többi csak másolat?
Schumacher: Pontosan. A bajnok a végén mindig az eredeti kupát kapja meg, de azt végül mindig vissza kell adnia az FIA-nak. Nekünk viszont szabad másolatot készítenünk. Egyszer, egy gyenge órájában kihúztam Bernie-ből egy ígéretet, hogy megtarthatom az eredetit. Amikor eljött az ideje, először nagyon nem akarta ezt. De annyira akaratos voltam, hogy végül odaadta.

A jelenlegi legjobb versenyző?
Schumacher: Fernando Alonso. Már teljesen kinőtte magát. Vannak olyan időszakok, amikor minden összejön, de az ilyenekért meg kell dolgozni. És ő megtette.

Van még olyasmi, amit egy olyan kétszeres bajnoknak, mint Sebastian Vettel, tudnia kell?
Schumacher: Sebastian nagyszerű figura és nagyszerű versenyző, akinek ellenszélben kell boldogulnia. Ez egy tanulási szakasz. Hogy jó győztes légy, tudni kell veszíteni is. Én tudom, hogy a versenyzők nem szívesen veszítenek, ez alól magam sem vagyok kivétel (nevet), de ez hozzátartozik a fejlődésedhez. Csak akkor fognak tisztelni és tudod élvezni a győzelmet, ha előbb megtanulsz veszíteni. Az élet egy hullámvasút, és ezt el kell fogadni.

Ön 43 éves. Milyen az egészsége? Gyakrabban hasogat?
Schumacher: A ropogós korszakomba érkezem (grimaszol). Egy kicsit fáj elöl, egy kicsit fáj hátul… Nem, szerencsére egészséges vagyok. Az orvosom mindig azt mondja, „szerencséd van”. Egész jóledzett és jó felépítésű vagyok, és talán éppen ez óvott meg a 2009-es motorbalesetemkor is. Különben a sérüléseim talán súlyosabbak lettek volna.

Az eddigi legsúlyosabb balesete volt?
Schumacher: Igen, bizonyos tekintetben. Akkoriban ez nem tudatosult bennem. Azonnal elszálltam, és az ember csak később fogja fel, ez mit is jelent, amikor már a kórházban fekszik.

Sosem ment el félelemmel otthonról?
Schumacher: Még sosem történt velem ilyen.

Visszatérése óta nem volt túl sok szerencséje a Mercedesszel. Még áll a kijelentése, hogy bajnok akar lenni velük?
Schumacher: Az idei évből kiindulva nincs értelme a bajnokságról beszélni. És hogy a következő évben mi történik, még nem világos. Remélem, idén még felkeltjük a figyelmet egy-két alkalommal. Talán újra lesz még egy esős versenyünk is…

Mi foglalkoztatja Önt a Forma–1-en kívül? Az euróval kapcsolatos félelem, az infláció vagy Szíria téma a Schumacher-házban?
Schumacher: Természetesen naprakészek vagyunk arról, mi zajlik a világban. Nyilván nem csak arról beszélünk, ki melyik autóban ül, hanem arról is, miként képzeljük el a jövőt. Elértük, hogy anyagilag függetlenek vagyunk, és ezt olyan sokáig akarjuk megtartani, ameddig lehet. Nem csupán magunk, de a családunk jövője miatt is.

Fent van a Facebookon  vagy a Twitteren?
Schumacher: Nem. Nem ilyen erős a közlési vágy bennem.

Körberepülte már a világot, már mindent látott – hol van a legszebb hely?
Schumacher: Ha reggelente fölkelek és sétálni mehetek az öt kutyámmal, én vagyok a legboldogabb ember. Az én legszebb helyem az otthonom.

És mit jelent számára az otthon? Élt Monacóban, aztán Svájcba költözött. Nagy felbolydulás támadt az Ön kijelentése miatt, miszerint Svájc az Ön otthona.
Schumacher: Úgy gondolom, az emberek sok mindent rosszul értelmezhetnek ezzel kapcsolatban. Svájcban élek, jól érzem magam Svájcban, ott van az életünk központja. Ahol a családom van, ott van az otthonom. Ez azonban nem jelenti azt, hogy emiatt megtagadnám az országot, ahol születtem, ahol a gyermekkoromat töltöttem, ahol a családom és a barátaim élnek. Ha Svájcot is nevezem az otthonomnak, a szívemben még akkor is német vagyok és mindig is az leszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése